11 dzielnic łączy wspólna nazwa, tak jak kilku MC łączy wspólna pasja… Jury konkursu „Ruda Śląska w obiektywie” właśnie wybrało drugiego – sierpniowego - ambasadora miasta. Tytuł ten otrzymał dwudziestojednoletni Kamil Brzozowski za film, a raczej hip-hopowy teledysk zatytułowany „Tak się to robi w Rudzie Śląskiej”.

Wybór sierpniowego laureata nie był przypadkowy. Wyróżnieni zostali ludzie młodzi, kreatywni, a przede wszystkim utalentowani. - Nasza mała ojczyzna, do miasta przywiązani i chociaż z różnych dzielnic to jesteśmy tacy sami… - mówią o sobie występujący w teledysku debiutujący raperzy. Kapituła konkursu wyróżniła nadesłany materiał filmowy przede wszystkim za jego oryginalność, ciekawy scenariusz, autorski tekst oraz zdjęcia. – Mój wybór jest jasny, prosty i oczywisty – wybieram film nr 1, czyli teledysk. Zdolni, młodzi ludzie – bardzo mi się podobało… Muzyka i słowa są po prostu na czasie - mówi o zwycięskim filmie jeden z jurorów konkursu. Kręcony podczas wakacji materiał z pewnością pochłonął sporo czasu, pracy oraz wysiłku. Młodzi rudzianie wybierając pomiędzy biernym odpoczynkiem a czynnym udziałem w życiu miasta, postawili na opcję nr 2 i wakacje w rodzinnych stronach, co zaowocowało kawałkiem dobrego rudzkiego hip - hopu. - W naszym mieście Rudzie Śląskiej tworzymy nową historię zabijając monotonię. My łapiemy życie w dłonie, tak to u nas się robi… - podkreśla jeden z artystów. Zwycięski film można zobaczyć na stronie internetowej - http://www.rudaslaska.pl/w-obiektywie/filmy-konkursowe/sierpien-2012. - Zachęcam wszystkich do udziału w kolejnych edycjach konkursu – mówi Renata Młynarczuk z wydziału komunikacji społecznej i promocji miasta. – Żeby wziąć udział w naszej zabawie nie potrzeba drogiego, profesjonalnego sprzętu. Właściwie, to wystarczy jedynie posiadać nowszy telefon komórkowy. Stawiamy przede wszystkim na pomysłowość, a niekoniecznie na zastosowaną technologię – komentuje. Konkurs „Ruda Śląska w obiektywie” będzie trwał do czerwca 2013 roku. Spośród nadesłanych materiałów audiowizualnych w każdym miesiącu trwania zabawy zostanie wyłoniony laureat, który weźmie udział w wielkim finale. Zadaniem uczestników konkursu jest nakręcenie krótkiego materiału filmowego promującego Rudę Śląską. Regulamin i kartę zgłoszenia można znaleźć na stronie www.rudaslaska.pl/w-obiektywie.

KOMENTARZE