Odnowiona elewacja zabytkowej kamienicy z 1903 roku, 140 msześc. betonu, 30 ton stali zbrojeniowej i 1800 mkw. ciekawie zaprojektowanych terenów rekreacyjnych z zielenią i elementami małej architektury. Przy ul. Kwietniewskiego 11 w Bytomiu zakończyła się realizacja unijnego projektu Zagospodarowania przestrzeni miejskich Śródmieścia Bytomia na cele społeczno-integracyjne. Koszt inwestycji to 9,6 mln zł.

Kończy się przebudowa ul. Piekarskiej w Bytomiu. W związku z tym, po 15 miesiącach intensywnych prac budowlanych, w sobotę 28 października na tory wróci tramwaj linii 38. Pasażerowie pojadą wydłużoną trasą: z przystanku Bytom Powstańców Śląskich, ulicami: Piekarską, Sądową, Powstańców Warszawskich, Moniuszki do pl. Sikorskiego. W dni robocze linię obsługiwać będzie niskopodłogowy nowoczesny tabor, natomiast w weekendy co drugi kurs „38" obsłuży uwielbiana przez bytomian – historyczna „enka". Pierwszy kurs tramwaju linii 38 już w sobotę o godz. 4:12 z placu Sikorskiego.

42 projekty, rekordowa liczba prawie 40 tysięcy głosów oddanych przez około 22 tysiące bytomian. Rezultat? Aż 12 inicjatyw wybranych przez bytomian do realizacji. Znamy wyniki tegorocznego Bytomskiego Budżetu Obywatelskiego. W tym roku mieszkańcy zdecydowali, że w 2024 roku zrealizowany zostanie jeden projekt z puli od 500 tys. zł do 2 mln zł oraz 11 projektów z puli poniżej 500 tys. zł.

Modernizacja gmachu trwała od 2021 roku, a przebudowano 6 tys. m kw. powierzchni. Łączna wartość inwestycji to blisko 63 mln zł. Środki pochodzą z budżetu województwa oraz Unii Europejskiej.

Wjazd i postój na ul. Dworcowej od 16 października będą ograniczone przez system pneumatycznych słupków. Na Dworcowej będzie obowiązywał zakaz ruchu z wyjątkiem m.in. posiadaczy identyfikatorów i zaświadczeń oraz pojazdów uprzywilejowanych. Na Dworcowej będzie obowiązywał także zakaz postoju. Dla przedsiębiorców ustalone zostaną godziny, w których pojazdy zaopatrzenia bez przeszkód będą mogły realizować dostawy.