W związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej Fundacja DZIECI NICZYJE przygotowała kampanię edukacyjną, której celem jest ochrona młodych osób przed zagrożeniami takimi jak handel ludźmi czy komercyjne wykorzystanie seksualne.

Kampania „Nie przegraj” adresowana jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży w wieku 13-18 lat oraz do kibiców EURO 2012. Pośrednimi adresatami są także rodzice, nauczyciele, pedagodzy, opiekunowie, Policja, Straż Graniczna oraz reszta społeczeństwa.

Głównym celem ogólnokrajowej kampanii jest uświadomienie dzieciom i młodzieży negatywnych konsekwencji i zagrożeń związanych z utrzymywaniem kontaktów seksualnych z osobami dorosłymi. W ramach projektu uruchomiono dla nich specjalny telefon zaufania 116 111. Dyżurujący pod nim psycholodzy udzielają wsparcia dzieciom i młodzieży, która znalazła się w trudnej sytuacji związanej właśnie z utrzymywaniem kontaktów seksualnych z osobami dorosłymi.

Celem kampanii jest również uwrażliwienie rodziców, opiekunów oraz wychowawców na zagrożenia z jakimi mogą spotkać się dzieci oraz młodzież. Kampania jest próbą uwrażliwienia opiekunów na zachowania dzieci – podkreśla znaczenie obserwacji młodych ludzi przez rodziców i umiejętności wyciągania wniosków z ich zachowań.

Szczególnie intensywnie kampania jest prowadzona na terenie miast gospodarzy, w których podczas trwania Mistrzostw, przebywać będzie największa liczba kibiców. Jej celem jest także zwiększenie wiedzy kibiców Euro 2012 na temat polskich regulacji prawnych dotyczących kontaktów seksualnych z małoletnimi i prostytucji oraz wynikających z tego konsekwencji prawnych.

W ramach akcji specjalne działania podjęła również policja – zarówno polska jak i ukraińska. Jej celem stało się zapewnienie dzieciom i młodzieży bezpieczeństwa oraz zapobieganie demoralizacji małoletnich.

Źródło: KWP Katowice

KOMENTARZE